2 Αυγ 2011

Άρθρο της εφημ. "Αιχμή" για τον "Πλούτο" της Θεατρικής Ομάδας.



 
Tης Σοφίας Αθανασοπούλου

Όσοι βρέθηκαν το βράδυ της Τετάρτης 20 Ιουλίου στο ανοιχτό θέατρο του λιμανιού της πόλης μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον Αριστοφάνη μέσα από την κωμωδία του «Πλούτος», που παρουσιάστηκε από τον Πολιτιστικό και Μορφωτικό Σύλλογο «Το Αιτωλικό».





Ο Σύλλογος στα 3 ½ χρόνια της λειτουργίας του εκτός από την θεατρική ομάδα μπορεί να είναι υπερήφανος για τη χορωδία του αλλά και για την κινηματογραφική του λέσχη.



Ο Πλούτος είναι η τελευταία σωζόμενη κωμωδία του Αριστοφάνη και διδάχθηκε το 338 π. Χ.. Με αυτή γίνεται το πέρασμα του Αριστοφάνη από την Αρχαία στη Νεώτερη Αττική Κωμωδία, κύρια γνωρίσματα της οποίας είναι ο περιορισμός του πολιτικού στοιχείου, η μείωση του ρόλου του χορού, η επιλογή αστικών θεμάτων και η εύθυμη ατμόσφαιρα χωρίς πολλές βωμολοχίες και με περιεχόμενο ηθικό – φιλοσοφικό. Ο αγρότης Χρεμύλος απογοητευμένος από τη φτώχεια του, πηγαίνει στο Μαντείο των Δελφών για να συμβουλευτεί τον θεό Απόλλωνα πώς να αναθρέψει το γιο του: τίμια για να πεθάνει φτωχός ή ως κλέφτη και απατεώνα για να πνιγεί στα πλούτη. Η Πυθία τον συμβουλεύει να πάρει στο σπίτι του τον πρώτο άνθρωπο που θα συναντήσει φεύγοντας από το ναό της. Ο Χρεμύλος, μαζί με τον δούλο του Καρίωνα, συναντούν ένα τυφλό και ρακένδυτο γέροντα, ο οποίος αρνείται να τους αποκαλύψει την ταυτότητα του. Είναι ο θεός Πλούτος, που τον έχει τυφλώσει ο Δίας για να μη βλέπει πού μοιράζει τα πλούτη του. Όταν γίνεται γνωστή η ταυτότητα του θεού, ο Χρεμύλος αποφασίζει να τον γιατρέψει για να πλουτίζουν οι καλοί άνθρωποι και όχι οι άτιμοι, οι πονηροί, οι ρήτορες και οι διάφοροι θρησκειοκάπηλοι. Στο τέλος, ο Πλούτος επιστρέφει στους ανθρώπους και οδηγείται στο ταμείο της χρεοκοπημένης αθηναϊκής πολιτείας.



Οι συντελεστές του έργου κατάφεραν να προσαρμόσουν το κείμενο στη σύγχρονη Ελλάδα με πολλές αναφορές στην οικονομική κατάσταση της χώρας και να αφήσουν αιχμές για την ουτοπική δικαιοσύνη που επικρατεί και για τον ξεπεσμό των ηθών και των αξιών. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια τόσο στους αφανείς «ήρωες» του έργου όσο και στους ηθοποιούς που μας έφεραν πιο κοντά στο μαγικό κόσμο του Αριστοφάνη. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στη Ντόρα Χαραλάμπους, η οποία ήταν εξαιρετική στο ρόλο της Πενίας, αλλά και στον Πάνο Καστανά που σκόρπισε το γέλιο με την ερμηνεία του στο ρόλο του Καρίωνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σχετικές αναρτήσεις!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...