Ο συντοπίτης μας Ζαφείρης Τρικαλινός διαφημίζει το Αιτωλικό μέσω του εύγεστου λιμνοθαλασσίτικου προιόντος του σ' ολόκληρο τον κόσμο. Ήδη στο ιδιαίτερο μενού του εστιατορίου του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης αναγράφεται: "Αυγοτάραχο Αιτωλικού"...
Ακολουθεί το άρθρο του Μ. Γελαντάλι από την "Ελευθεροτυπία":
"Ο προπάππους των σημερινών ιδιοκτητών παρασκεύαζε αυγοτάραχο στα φυσικά διβάρια Αιτωλικού-Μεσολογγίου. Η σκυτάλη πέρασε από γενιά σε γενιά μέχρι που το 1997 ο Ζαφείρης Τρικαλινός έστησε το πρώτο δικό του διβάρι στη λιμνοθάλασσα, κάνοντας σχέδια για εξαγωγές.
Σήμερα η εταιρεία ελέγχει το 90% και πλέον της εγχώριας αγοράς. Τα τελευταία χρόνια γίνονται μεθοδικά βήματα στο εξωτερικό με συμμετοχή σε ξένες εκθέσεις τροφίμων και πωλήσεις σε αλυσίδες και γνωστά εστιατόρια. ΗΠΑ, Ευρώπη και αραβικές χώρες βρίσκονται ήδη στο πελατολόγιο της εταιρείας που μπήκε και στην ιαπωνική αγορά.
Το ελληνικό αβγοτάραχο Trikalinos λάμπει κερωμένο -υπό την επίβλεψη της μητέρας της οικογένειας- στα ράφια του Harrod's ή στο τραπέζι του περίφημου εστιατορίου «Zaytimya» της Ουάσιγκτον, του «Milos» της Νέας Υόρκης και του «El Bulli» του Feran Andria. «Βραβεία, όπως του περιοδικού «Gourmet» και διακρίσεις από ξένους οργανισμούς και εκθέσεις συμβάλλουν αναμφίβολα στην εμπορικότητα των προϊόντων» παραδέχεται ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης.
Ο ίδιος δεν παραλείπει να μνημονεύσει τον αείμνηστο Γεράσιμο Βασιλόπουλο -ιδρυτή της φερώνυμης αλυσίδας- που του συνέστησε να μεταφέρει το εργαστήριο από το Αιτωλικό στην Αθήνα. Θεωρεί σημαντική την έγκριση που δόθηκε από τις ιαπωνικές αρχές για το «πιστοποιητικό εισαγωγής» του καρασιούμι (όπως αποκαλείται το ελληνικό αυγοτάραχο) στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
«Το αβγοτάραχο έχει τη δική του θέση στη γαστρονομία», σημειώνει ο Ζαφείρης Τρικαλινός. «Δεν μπορεί να θεωρηθεί έδεσμα ανταγωνιστικό του χαβιαριού, ενώ οι τιμές του είναι πολύ πιο λογικές εξηγώντας και τον χαρακτηρισμό που του αποδίδεται ως... χαβιαριού των φτωχών. Είναι τροφή πλούσια σε λιπαρά, αντιοξειδωτικές ουσίες και πρωτεΐνες. Το ελληνικό προϊόν θεωρείται από τα καθαρότερα της αγοράς, διεθνώς».
Αυτό δικαιολογεί τις πάμπολλες διακρίσεις που γεμίζουν τα γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα, αν και ο πατέρας της οικογένειας μένει στα μετόπισθεν -«Μπουνότης» το προσωνύμιο του πατέρα στα μέρη της Αιτωλοακαρνανίας- και θεωρείται από τους καλύτερους μάστορες στην κατασκευή διβαριών, καθώς έχει φτιάξει ιχθυοτροφεία μέχρι και τη μακρινή Λιβύη.
Με γαλλικό και ιαπωνικό διαβατήριο
Η εταιρεία Trikalinos καλύπτει το μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας αγοράς, ενώ περισσότερο από το 30% της παραγωγής εξάγεται στις τέσσερις... γωνιές του πλανήτη.
Το μεγάλο στοίχημα της ελληνικής εταιρείας είναι η είσοδός της στη δύσκολη ιαπωνική αγορά, όπου πολύ γρήγορα κατάκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία της. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας, «αβγοτάραχο με τη σοκολάτα και την παρμεζάνα αποτελούν τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη επίγευση». Ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος στην ηπειρωτική Ευρώπη είναι η Γαλλία.
Στη γαλλική αγορά το ελληνικό προϊόν θεωρείται ανώτερο από το αντίστοιχο της Κορσικής, χαρακτηρίζεται «royale» και πωλείται σε διπλάσια τιμή. Η γαλλική αναγνώριση αποτέλεσε αναμφίβολα... διαβατήριο εισόδου στην ιαπωνική αγορά, όπου το ελληνικό καρασιούμι θεωρείται πρώτης ποιότητας έδεσμα. «Πρόσφατα η ιαπωνική Mitumi ζήτησε να εξαγοράσει την ελληνική εταιρεία, αλλά είναι δύσκολο να πουλάς το δημιούργημα γενιών και το παιδί σου», παραδέχεται ο επιχειρηματίας.
ΠΗΓΗ: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=117178
Επισκεφθείτε και το: www.trikalinos.gr/trikalinos/el_company_03.php
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου