Xρήστος Αλαβέρας |
Χάρης Κοντοσφύρης |
Θωμάς Μακινατζής |
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος σας εύχεται μία δημιουργική και ευτυχισμένη χρονιά με υγεία, αισιοδοξία, υπομονή και αλληλεγγύη για τους συνανθρώπους μας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΑΒΕΡΑΣ σχέδιο | ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ τσιμεντοτυπία | ΘΩΜΑΣ ΜΑΚΙΝΑΤΖΗΣ ζωγραφική
Εγκαίνια: Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013, 20:00
Διάρκεια: 9 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2013
Την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013 σας περιμένουμε στην πρώτη έκθεση της χρονιάς με τίτλο «Εικαστικά ρεπορτάζ εν Αθήναις», εικοστός πρώτος αιώνας. Τρεις σύγχρονοι εικαστικοί καλλιτέχνες συνεκθέτουν δημιουργώντας έργα επηρεασμένα από δρώμενα και γεγονότα που συμβαίνουν στην χώρα μας και κυρίως την πρωτεύουσα αυτής τον τελευταίο καιρό. Η ιδέα της έκθεσης ξεκινάει από τον Χρήστο Αλαβέρα που όλο τον προηγούμενο χρόνο σχεδίαζε ασταμάτητα, όπου και αν βρισκόταν, κρατώντας ένα «αρχείο» ως εικαστικό ρεπορτάζ. Ο Χάρης Κοντοσφύρης και ο Θωμάς Μακινατζής δούλεψαν πάνω στα σχέδια του Χρήστου δημιουργώντας μία έκθεση καλλιτεχνικού ρεπορτάζ.
Ο Χρήστος Αλαβέρας γράφει:
"Κατά την περσινή μου διαμονή στην Αθήνα (2012), η εμμονή μου να αποτυπώνω σε σχέδια ό,τι έβλεπα, έγινε πιο συχνή από ποτέ. Ίσως οι ίδιες οι εικόνες που συνάντησα ήσαν τέτοιες που με καλούσαν από μόνες τους να τις αποθανατίσω, για να συγκρατήσω ζωντανή τη μοναδική ευαλότητά τους. Ίσως η ποικιλία, ίσως η βαρύτητα των συμβαινόντων που συνάντησα, ίσως η φύση της ζωής μου. Ίσως πάλι το ίδιο το σχέδιο έτσι όπως εξελίσσεται τεχνικά μέσα από την ενασχόλησή μου μ αυτό με οδήγησε σ' αυτή την επίμονη καταγραφή των οπτικών συμβάντων σε βαθμό τέτοιο που τρέχω ασυναίσθητα με τα μολύβια και τα Α4 πίσω από όσα τραβούσαν την οπτική μου περιέργεια. Έτσι χωρίς να δουλεύω για καμιά εφημερίδα ή περιοδικό με επαγγελματική προσήλωση βρέθηκα ταγμένος σ ένα ρεπορτάζ στους δρόμους της Αθήνας. Ένα ρεπορτάζ και μετά άλλο ένα, κι άλλο ένα, οι εικόνες που έβλεπα και μετέφερα σχεδιαστικά στα χαρτιά μου, έθεταν ερωτήματα, ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη σε τόσες και τόσες διαφορετικές εκδοχές. Ερωτήματα που γεννούσαν άλλα ερωτήματα και άλλα σχέδια από άλλες εκδοχές της ίδιας εικόνας από άλλες γωνίες όψης από άλλες παρόμοιες εικόνες που βγαίνανε από παρόμοιες συνθήκες. Μαζευόντουσαν όλο και περισσότερα σχέδια που συνδεόντουσαν μέσω της ίδιας της διαδικασίας της σχεδίασης, που παρ’ όλον που έβγαινε πάντα με τον ίδιο τρόπο από το ίδιο χέρι εξακολουθούσε να διατηρεί και να αυξάνει το ενδιαφέρον της, χάρη στη συνεχή εναλλαγή εικόνων που παρουσιαζόντουσαν διαρκώς."
"Κατά την περσινή μου διαμονή στην Αθήνα (2012), η εμμονή μου να αποτυπώνω σε σχέδια ό,τι έβλεπα, έγινε πιο συχνή από ποτέ. Ίσως οι ίδιες οι εικόνες που συνάντησα ήσαν τέτοιες που με καλούσαν από μόνες τους να τις αποθανατίσω, για να συγκρατήσω ζωντανή τη μοναδική ευαλότητά τους. Ίσως η ποικιλία, ίσως η βαρύτητα των συμβαινόντων που συνάντησα, ίσως η φύση της ζωής μου. Ίσως πάλι το ίδιο το σχέδιο έτσι όπως εξελίσσεται τεχνικά μέσα από την ενασχόλησή μου μ αυτό με οδήγησε σ' αυτή την επίμονη καταγραφή των οπτικών συμβάντων σε βαθμό τέτοιο που τρέχω ασυναίσθητα με τα μολύβια και τα Α4 πίσω από όσα τραβούσαν την οπτική μου περιέργεια. Έτσι χωρίς να δουλεύω για καμιά εφημερίδα ή περιοδικό με επαγγελματική προσήλωση βρέθηκα ταγμένος σ ένα ρεπορτάζ στους δρόμους της Αθήνας. Ένα ρεπορτάζ και μετά άλλο ένα, κι άλλο ένα, οι εικόνες που έβλεπα και μετέφερα σχεδιαστικά στα χαρτιά μου, έθεταν ερωτήματα, ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη σε τόσες και τόσες διαφορετικές εκδοχές. Ερωτήματα που γεννούσαν άλλα ερωτήματα και άλλα σχέδια από άλλες εκδοχές της ίδιας εικόνας από άλλες γωνίες όψης από άλλες παρόμοιες εικόνες που βγαίνανε από παρόμοιες συνθήκες. Μαζευόντουσαν όλο και περισσότερα σχέδια που συνδεόντουσαν μέσω της ίδιας της διαδικασίας της σχεδίασης, που παρ’ όλον που έβγαινε πάντα με τον ίδιο τρόπο από το ίδιο χέρι εξακολουθούσε να διατηρεί και να αυξάνει το ενδιαφέρον της, χάρη στη συνεχή εναλλαγή εικόνων που παρουσιαζόντουσαν διαρκώς."
Ο Θωμάς Μακινατζής νέος δημιουργός καταγράφει τις σκέψεις του για την έκθεση:
"Παρατηρώ τα σχέδια του Αλαβέρα ξανά και ξανά -πάει καιρός τώρα- προσπαθώντας να βρω τρόπο να συνομιλήσουμε εικαστικά.
Σκέφτομαι το πιθανό σενάριο της στιγμής που έβλεπε καθώς ζωγράφιζε ,το σκεπτικό του στιγμιότυπου, τον πιθανό σχολιασμό μιας κατάστασης παράλληλα δεν μπορώ να αγνοήσω το λευκό της Α4 το οποίο λειτουργεί σαν συνδετικό στοιχείο στο μεταξύ μας διάλογο εικάζω και κάπως έτσι αρχίζω και οργανώνω την σκέψη μου.Ανακαλώ κουβέντες μας με τον Κοντοσφύρη για το πώς καλούμαστε να πάρουμε θέση με το έργο μας το απαιτεί άλλωστε η εποχή μας και ίσως πιο πολύ από ποτέ.
Λειτουργώ πάντα με αφορμές, έχοντας στο μυαλό μου μερικά από τα παραπάνω καταλήγω συχνά σε λευκές συνθέσεις , απομονώνοντας στοιχεία από τα σχέδια του Αλαβέρα επιχειρώ να δημιουργήσω πιθανές αφηγήσεις τοποθετώ συχνά καρέκλες υπονοώντας έτσι την ιδιότητα του παρατηρητή - την δική μου είτε σαν εικαστικός είτε σαν αδρανής πολίτης κ.τ.λ.- παραπομπές με εικόνες ζώων με την φιλοδοξία της πολυσημίας στην ανάγνωση της εικόνας κ.ο.κ."
"Παρατηρώ τα σχέδια του Αλαβέρα ξανά και ξανά -πάει καιρός τώρα- προσπαθώντας να βρω τρόπο να συνομιλήσουμε εικαστικά.
Σκέφτομαι το πιθανό σενάριο της στιγμής που έβλεπε καθώς ζωγράφιζε ,το σκεπτικό του στιγμιότυπου, τον πιθανό σχολιασμό μιας κατάστασης παράλληλα δεν μπορώ να αγνοήσω το λευκό της Α4 το οποίο λειτουργεί σαν συνδετικό στοιχείο στο μεταξύ μας διάλογο εικάζω και κάπως έτσι αρχίζω και οργανώνω την σκέψη μου.Ανακαλώ κουβέντες μας με τον Κοντοσφύρη για το πώς καλούμαστε να πάρουμε θέση με το έργο μας το απαιτεί άλλωστε η εποχή μας και ίσως πιο πολύ από ποτέ.
Λειτουργώ πάντα με αφορμές, έχοντας στο μυαλό μου μερικά από τα παραπάνω καταλήγω συχνά σε λευκές συνθέσεις , απομονώνοντας στοιχεία από τα σχέδια του Αλαβέρα επιχειρώ να δημιουργήσω πιθανές αφηγήσεις τοποθετώ συχνά καρέκλες υπονοώντας έτσι την ιδιότητα του παρατηρητή - την δική μου είτε σαν εικαστικός είτε σαν αδρανής πολίτης κ.τ.λ.- παραπομπές με εικόνες ζώων με την φιλοδοξία της πολυσημίας στην ανάγνωση της εικόνας κ.ο.κ."
Ο Χάρης Κοντοσφύρης, εικαστικός καλλιτέχνης και καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας αναφέρει ότι:
"Tο 2012 στα πλαίσια της έρευνας του 3ου εργαστηρίου ΤΕΕΤ Φλώρινας για τους τρόπους διάχυσης του έργου τέχνης, οργανώσαμε μια εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle) που είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Σε αυτά τα όρια και την αλληλεπίδραση των έργων Τέχνης σε συνθήκες συν-έκθεσης (gestalt) έρχεται η έκθεση των Αλαβέρα, Κοντοσφύρη, Μακινατζή, να συνδιαμόρφωσει μια εικαστική πλατφόρμα πάνω στην επικαιροποίηση του στιγμιότυπου."
"Tο 2012 στα πλαίσια της έρευνας του 3ου εργαστηρίου ΤΕΕΤ Φλώρινας για τους τρόπους διάχυσης του έργου τέχνης, οργανώσαμε μια εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle) που είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Σε αυτά τα όρια και την αλληλεπίδραση των έργων Τέχνης σε συνθήκες συν-έκθεσης (gestalt) έρχεται η έκθεση των Αλαβέρα, Κοντοσφύρη, Μακινατζή, να συνδιαμόρφωσει μια εικαστική πλατφόρμα πάνω στην επικαιροποίηση του στιγμιότυπου."
Διάρκεια Έκθεσης: 9 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2013
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά ή κατόπιν ραντεβού
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη 117 42, Αθήνα
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη 117 42, Αθήνα
Μετρό Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου