27 Σεπ 2011

Ο "Πλούτος" στο Ίδρυμα Πολιτισμού "ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ", στην Αθήνα




Η αίθουσα θεατρικών παραστάσεων του "Μιχάλης Κακογιάννης"



Ανακοίνωση του Πολιτιστικού & Μορφωτικού Συλλόγου Αιτωλικού.

Τη φετινή της δουλειά, τον Αριστοφανικό "Πλούτο"παρουσιάζει η Θεατρική μας ομάδα. την
Κυριακή 2 Οκτωβρίου
στην υπέροχη αίθουσα του Ιδρύματος
"Μιχάλης Κακογιάννης"

Διεύθυνση: Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα

ώρα έναρξης της παράστασης 8.30μμ

είσοδος 5 ευρώ

Με την ευκαιρία αυτή, ο Σύλλογος μας διοργανώνει εκδρομή στην Αθήνα για τους φίλους μας που θέλουν να...απολαύσουν την παράσταση για μια ακόμα φορά με την διαφορετική δυναμική που θα της προσδώσει αυτός ο υπέροχος χώρος. Η αναχώρηση έχει προγραμματιστεί για τις
10.00 την Κυριακή το πρωί, ενώ η επιστροφή υπολογίζεται περίπου στις 3.00 ξημερώματα Δευτέρας.
Το κόστος συμμετοχής είναι 25 ευρώ και περιλαμβάνει το κόστος μεταφοράς και την είσοδο στην παράσταση.

Επίσης προγραμματίζουμε για τον ελεύθερο χρόνο που θα υπάρξει από την ώρα άφιξης μέχρι την ώρα της παράστασης, προαιρετική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Το κόστος της εισόδου στο Μουσείο ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στο κόστος συμμετοχής.
Οι θέσεις του λεωφορείου είναι πια λίγες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Δείτε σχετικά για την Θεατρική Ομάδα Π.Μ.Σ. Αιτωλικού:

23 Σεπ 2011

Ζωγραφίζοντας στην κεντρική πλατεία του Αιτωλικού.


Για τρίτη χρονιά, το Street painting στο Αιτωλικό πραγματοποιείται στην πλατεία, παρά τα όποια προβλήματα. Λεπτομέρειες, στην αφίσα που κυκλοφορεί από σήμερα, Πέμπτη 22 Σεπτ. 2011. Τη φετινή εικαστική συνάντηση υποστηρίζουν 1. η εφημερίδα "τα γιοφύρια", 2. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-Τυπογραφειο-Μεσολόγγι, 3.Σύνδεσμος Αιτωλικιωτών Αττικής "Ο ΛΙΑΚΑΤΑΣ", Ηχητική & Μουσική επιμέλεια SLD O.E

21 Σεπ 2011

Αιτωλικό - Γιορτή Ψαριού 2011

"Αιτωλικό, μετά το ψάρεμα", Χαρακτικό του Γρ. Κότσαρη.
Από το βιβλίο της Κωνσταντίνας Μπάδα "Ο Κόσμος της Εργασίας" (εκδ. Πλέθρον, Αθήνα 2004)
Γράφει η συγγραφέας:
"Η παραμονή του εργατικού δυναμικού στο ιβάρι κυμαίνονταν από 20 μέρες μέχρι έως και δύο μήνες, με συνθήκες καθημερινής ζωής αρκετά δύσκολες, μακριά από την οικογένεια και την κοινωνία..."

και συνεχίζει παραθέτοντας την αφήγηση ενός ψαρά:

"Άδεια, τι άδεια, μια-δυό μέρες κάθε μήνα να βγάλουμε τη βρώμα από πάνω μας, να φάμε λίγο μαγειρεμένο φαί, και πάλι πίσω... Εγώ έχω δύο παιδιά. Έτρεχαν όταν ήταν μικρούλια να τα πάρω αγκαλιά, να τους δώσω την καραμελίτσα που έπαιρνα από το περίπτερο καθώς πήγαινα στο σπίτι. Που νοιώσαμε εμείς παιδιά και γυναίκα; Ξέρεις όμως,  όπου φτώχεια εκεί και τα παιδιά... Έκαναν οι ψαράδες αβέρτα παιδιά, κι ας μην είχαν να τα ταίσουν. Για να γελάσει λίγο το χείλι τους πήγαιναν κι από το μαγαζί, ε πίναμε λίγο παραπάνω...Έτσι τους βγήκε το όνομα ότι οι ψαράδες είναι ανεπρόκοποι και ταβερνόβιοι. Δεν ήταν έτσι..."

19 Σεπ 2011

O Παπαδιαμάντης στη "ΔΙΕΞΟΔΟ"

Συμμετέχοντας στον εορτασμό των 100 χρόνων από τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, η "Λέσχη Ανάγνωσης" του Κέντρου Λόγου & Τέχνης "Διέξoδος", στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, θα αφιερώσει την πρώτη εκδήλωση του νέου κύκλου των συναντήσεών της, στη μνήμη του.


Η παρουσίαση και ανάλυση του έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη θα γίνει στις αίθουσες του Μουσείου της "Διεξόδου",........

την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου στις 7 το απόγευμα, από τις κυρίες Ιφιγένεια Μάρκου-Μπεμπέλη, Μαρία Φιλιπποπούλου και Ραλλού Κυριακοπούλου με συντονίστρια την συγγραφέα Ακακία Κορδόση, ενώ ο φιλόλογος και ειδικός μελετητής του Παπαδιαμάντη κ. Δημήτρης Δραγγανάς θα μιλήσει για την μαγεία του λογοτεχνικού του έργου.

15 Σεπ 2011

Όψεις μιας πόλης - τέλος Καλοκαιριού...

Αιτωλικό 1999, δυτικά γεφύρια.
" Ο ουρανός σταχτής. Έχει χάσει τον ήλιο του
αναζητεί τον ορίζοντά του, που ν' ακουμπήσει.

όλα υποβόσκουν ακόμη μες τη λάβα του καλοκαιριού
που εμψυχώνει τις φαλακρές πλευρές των λόφων.
όλα βομβούν σε μια παντελή έλλειψη ισορροπίας."

Από την Ποιητική Συλλογή του Αιτωλικιώτη ποιητή και δοκιμιογράφου Τάκη Καρβέλη,
"Αλλαγή Σκηνικού" - 1991

(φωτ. Γρηγόρης Κότσαρης)

11 Σεπ 2011

Η πανσέληνος της λιμνοθάλασσας!

Σε μια μελωδική και  ιδιαίτερη εκδήλωση κάτω απ' το φως του γεμάτου φεγγαριού, δίπλα στο κύμα της λιμνοθάλασσας στην παραλία που στέκει η προτομή του  φιλέλληνα Φ.Α.Αστιγγξ, μας καλεί ο Πολιτιστικός & Μορφωτικός Σύλλογος Αιτωλικού. Βράδυ Δευτέρας, 12 Σεπτέμβρη στις 8.30.

9 Σεπ 2011

Όψεις Λιμνοθάλασσας - τα λιμάνια του Αιτωλικού.

O παραπάνω χάρτης φιλοτεχνήθηκε το 1826 από τον Pierre Lapie, ανήκει στη Συλλογή του Σπύρου Σακαλή και δημοσιεύεται στο εξαιρετικό βιβλίο της Σ. Κ. Αλεξανδροπούλου, "Νότια Αιτωλία το Οδικό Δίκτυο - έως τα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια". - Αθ. 1993.
Η Αιτωλική παραλία ανέκαθεν συνδέονταν με την Πελοπόννησο και άλλους πιο μακρινές περιοχές με τα λιμάνια και τα αγκυροβόλια που βρισκόνταν στο εσωτερικό ή στα σύνορα  της λιμνοθάλασσας με τον Πατραικό κόλπο.
Όπως αναφέρει η προαναφερθείσα συγγραφέας, στο εσωτερικό της λιμνοθάλασσας - κατά τη Βυζαντινή Εποχή δέσποζε  το λιμάνι του μεσαιωνικού Αιτωλικού (Ανατολικόν), που βρίσκονταν τότε στην θέση  Ε ξ ω Χ ώ ρ α. Την περίοδο της Τουρκοκρατίας το λιμάνι του Αιτωλικού βρίσκονταν πλέον πάνω στο νησί. και βεβαιώνεται σε γραπτή μαρτυρία του έτους 1675 ("Bati comme Venise dans un marais").
 O Προκοπάνιστος, θεωρείται ότι έπαιξε κατά την τουρκοκρατία το ρόλο του εξωτερικού λιμανιού -αγκυροβολίου του Αιτωλικού, απ' όπου μέσω πολύπλοκων καναλιών - θαλάσσιων δρόμων μετα φέρονταν τα προιόντα από και πρός το νησί του Αιτωλικού.

Γράφει χαρακτηριστικά η συγγραφέας:
"Κύριος δίαυλος, που είχε εξυπερετήσει και παλαιότερες εποχές, συγκεκριμένα την Βυζαντινή και την Τουρκοκρατία, υπήρξε, μέχρι τελευταία, ο του Αιτωλικού. Η πόλη αυτή ήταν το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της περιοχής των λιμνοθαλασσών ήδη στον 12 αι. Αυτό το κανάλι μπορεί να θεωρηθεί ως το πρώτο των μεταχριστιανικών χρόνων και πιθανώς σε πολλά σημεία ακολουθούσε ακρίβως το αρχαίο που κατέληγε στην μυκηναική θέση (Άγιος Ηλίας). Το αυλάκι αυτό ανιχνεύεται και σήμερα, μόνο μέσα σ' αυτό μπορούν τώρα να πλεύσουν οι μεγαλύτερες βάρκες (πρυάρια) κι εχρησιμοποιείτο μέχρι τις αρχές του Β' Παγκοσμίου πολέμου από σκάφη που "μέχρι και με δύο άλμπουρα πήγαιναν στο Αιτωλικό". Και για τον 15ο αιώνα υπάρχει μαρτυρία: περί το 1406, για την πολιορκία και παράδοση του Αιτωλικού, ο Κάρολος Τόκκος:
"Τα πλευτικά του έδωσεν λαόν και τζακρατόρους,
τον πύργον του Ανατολικού να υπά να πολεμήσει
στην θάλασσαν ευρίσκεται ο πύργος,
όπως να περιπλέυσουσιν εκ τα στενά κανάλια".
Η αρχή αυτού του κεντρικού καναλιού βρισκόνταν στην είσοδο της λιμνοθάλασσας, στο νοτιώτερο προς τον Πατραικό τμήμα της, που εκεί είχε την ιδιαίτερη ονομασία Αυλαίμονας.
Από τους πιο σπουδαίους δευτερεύοντες διαύλους είναι και το Στραβαύλακο, που εξασφάλιζε την επικοινωνία του Αιτωλικού με τα ιστορικά νησάκια της λιμνοθάλασσας, τον Ντολμά και τον Πόρο, και απ' εκεί με το Μεσολόγγι..."

6 Σεπ 2011

Άγιοι Ασώματοι - στο πανηγύρι του Άη - Λιά.



Πανηγύρι των Αγίων Ασωμάτων 5-6 Σεπτέμβρη.
(Το κείμενο καθώς και η φωτό που το συνοδεύει, είναι από την ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίου Ηλία )
Στο Β.Δ. άκρο της λιμνοθάλασσας του Αιτωλικού και στην τοποθεσία «Αμυγδαλιές», χτισμένο δίπλα στο κύμα, βρίσκεται το ξωκλήσι των αγίων Ασωμάτων. Στο χώρο αυτόν υπήρχε παλιό μοναστήρι, το οποίο καταστράφηκε στις αρχές του 18ου αιώνα από ισχυρό σεισμό, που διαχώρισε το ύψωμα, στους πρόποδες του οποίου βρισκόταν το μοναστήρι, σε δύο μέρη. Το ένα καταποντίστηκε στη θάλασσα και το άλλο, απόκρημνο και απότομο, σωζόταν μέχρι το 1960 περίπου, οπότε και καταστράφηκε από τη διάνοιξη του αρδευτικού αύλακα.



Στο χώρο του μοναστηριού έγινε το 1775, μετά την αποτυχία του Ορλωφικού κινήματος, μάχη μεταξύ Τουρκαλβανών, που ζητούσαν να παραδοθεί ο πλούτος του μοναστηριού, και των ολιγάριθμων μοναχών του. Η μάχη άρχισε τα μεσάνυκτα και παρατάθηκε μέχρι το βράδυ της επόμενης. Απο τους μοναχούς έπεσαν όλοι, αφού πολέμησαν με ηρωισμό και αυταπάρνηση και από τους εχθρούς σώθηκαν μόνο εβδομήντα.



To πανηγύρι το ξεκίνησε στα 1912 κάποιος Μαυρομμάτης. Αυτός έχοντας όλα του τα αγόρια και τα ανίψια του στο Μπιζάνι σε μια μάχη κυκλώθηκαν από τους Τούρκους και έκανε τάμα, αν γυρίσουν πίσω γερά, θα φτιάξει το μοναστήρι το οποίο ήταν τότε γκρεμισμένο και να γιορτάζουν πηγαίνοντας αρματωμένοι στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου. Κανονικά το πανηγύρι θα έπρεπε να γίνεται στις 8 Νοεμβρίου αλλά επειδή είναι χειμώνας είπαν να γίνεται στις 6 Σεπτεμβρίου.



Στη γιορτή, που γίνεται εκεί στις 6 Σεπτεμβρίου, μαζεύεται από τα χωριά πολύς κόσμος. Απο την παραμονή ξεκινούν αρματωμένοι από τον Αγιο Ηλία με ζουρνάδες και νταούλια και κατεβαίνουν στο ξωκλήσι. Παραμένουν εκεί μέχρι το απόγευμα της επόμενης, οπότε ανεβαίνουν στο χωριό, να συνεχίσουν το γλέντι τους. Απο το Αιτωλικό προσέρχονται αρκετοί γλεντοκόποι, μεταξύ αυτών και αρματωμένοι της Αγι Αγάθης. Παλιότερα πήγαιναν εκεί με τις γαΐτες τους και το βράδυ γυρίζοντας πίσω έδιναν την εντύπωση στόλου από μικρά πλοιάρια. Τα πλοιάρια αυτά συναγωνίζονταν μάλιστα ποιο θα περάσει το άλλο.

5 Σεπ 2011

"Διέξοδος": νέα εξαιρετική έκδοση - "Αλάτι, ο Λευκός Θησαυρός"


ΑΛΑΤΙ - Ο ΛΕΥΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Η νέα έκδοση της «Διεξόδου»
Το Ιστορικό Μουσείο «Διέξοδος» στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου στα πλαίσια των εκδοτικών του δραστηριοτήτων κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες ένα καινούργιο βιβλίο με το τίτλο «ΑΛΑΤΙ - Ο ΛΕΥΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ».Πρόκειται για ένα βιβλίο εμπλουτισμένο από 65 έγχρωμες φωτογραφίες, που περιέχει όλο το πληροφορικό υλικό της ομότιτλης ιστορικής - εικαστικής έκθεσης που οργάνωσε και παρουσίασε η «Διέξοδος».Την έρευνα και την συγγραφή των κειμένων του βιβλίου έκανε η Δέσποινα Κανελλή, την καλλιτεχνική και γραφιστική επιμέλεια ο Πάνος Γεωργακόπουλος ενώ τον γενικό συντονισμό της έκδοσης είχε ο Αλτάνιος Κλεισοβίτης.

Μέσα στο βιβλίο, που τυπώθηκε στο Μεσολόγγι από τους αδελφούς Ασημακόπουλοι, ο αναγνώστης μπορεί να πληροφορηθεί ο,τιδήποτε σχετίζεται με το αλάτι, τον λευκό αυτόν θησαυρό, από τότε που πρωτοεμφανίζεται η ζωή στον πλανήτη μέχρι τις μέρες μας.Το αλάτι στην φύση, την ιστορία, την οικονομία, τη θρησκεία, την τέχνη, την υγεία, τον τουρισμό και στο περιβάλλον είναι μερικά από τα τριάντα κεφάλαια των περιεχομένων του.

Το βιβλίο αυτό, όπως και οι υπόλοιπες 22 εκδόσεις της «Διεξόδου» διατίθενται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη από τα βιβλιοπωλεία του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας, ΙΑΝΟΣ, ΠΟΛΙΤΕΙΑ και ΕΣΤΙΑ, στην Πάτρα από την ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ και ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ και στο Μεσολόγγι απ΄ όλα τα βιβλιοπωλεία της πόλης και από το πωλητήριο του Μουσείου της «Διεξόδου».

3 Σεπ 2011

Όψεις μιας πόλης. Πλατεία Ταξιαρχών, 1954

Η παραπάνω φωτογραφία είναι τραβηγμένη το 1954, μπροστά στην πλατεία των Ταξιαρχών, προς την πλευρά του κεντρικού δρόμου.

Σχετικές αναρτήσεις!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...